• GENERAL LEASING CONDITIONS

Welcome to Casa Capitão!

On this page we will share some information so that your stay runs smoothly.

Documentos necessários para elaboração do Contrato de Arrendamento

O Contrato de Arrendamento é constituído pelo Contrato, Planta do Apartamento e Inventário, os elementos que necessitamos para elaborar o contrato são:

·       Documentos de Identificação e NIF;

·       Morada Fiscal;

·       Comprovativo de IBAN para débito da renda mensal;

·       Últimos Recibos de Vencimento;

·       Título de Residência (Cidadão Estrangeiro);

·       Comprovativo de Matrícula na Universidade (Estudante);

  •  Fiador com residência em Portugal Continental.

 

Pagamentos

Em todos os contratos é cobrada uma taxa de serviço/reserva no valor de 100€ que deve ser paga por transferência bancária no momento do envio dos documentos solicitados para elaboração do contrato.

Os pagamentos são efetuados por débito direto ao dia 05 de cada mês, à exceção dos valores abaixo que devem ser pagos por transferência bancária na assinatura do contrato:

  • Primeira renda;
  • Adiantamento;
  • Caução (correspondente ao valor de duas rendas)

 

Pagamento antecipado de rendas: O inquilino poderá, de forma voluntária, pagar antecipadamente um número adicional de rendas além do legalmente exigido. Neste caso, será concedido um desconto de 5% sobre o valor total das rendas pagas antecipadamente. Esta modalidade é válida para contratos com duração de 12 meses e só pode ser utilizada no momento da celebração do contrato e deve abranger a totalidade das rendas do período contratual.

 

Nota: as chaves apenas serão entregues após envio do comprovativo da transferência bancária dos valores acima mencionados.

The Apartment and location

The apartments are located at Rua Capitão Alfredo Guimarães nº272 to 280, 4800-026 Guimarães.
You can access the location by clicking here, as well as check out some nearby points of interest.

Access Code, Keys and Garage Control

Na celebração do contrato são disponibilizados códigos de acesso, kit de chaves (apartamento e correio) e configurado a abertura dos portões por GSM ou APP ou entregue o comando da garagem.

É importante que tenha o cuidado de não perder as chaves/comando ou esquecê-las dentro do apartamento. Em caso de chaves perdidas, a Casa Capitão reserva-se no direito de ser ressarcida pelos custos de troca de fechadura (100€). Em caso de esquecimento das chaves dentro do apartamento, a Casa Capitão reserva-se no direito de cobrar uma taxa de deslocação (40€), caso esta não compreenda o horário estipulado para o efeito (segunda a sexta-feira das 9h às 18h) e os custos associados a uma possível intervenção técnica. 

Appliances and Apartment Amenities

For a proper use of the equipment, please read the Manuals that can be consulted here..
When leaving the apartment, make sure you leave the doors locked, windows closed, the air conditioning and underfloor heating in the bathroom turned off and the lights turned off.

Maintenance and/or Repairs

No caso de se verificar algum problema no teu apartamento ou nas zonas comuns (tal como uma avaria, fuga de água, infiltração, ou outro)  deve ser comunicado de imediato à Casa Capitão para o telemóvel/whatsapp +351 968 941 443, para que o possamos resolver o mais rapidamente possível.
Caso o dano tenha sido provocado pelo inquilino (entupimentos, quebras, má utilização) a Casa Capitão reserva-se no direito de cobrar os custos decorrentes da sua reparação, juntamente com a renda do mês em questão.

Common Zones and Noise

Between 11:00 pm and 8:00 am, Casa Capitão kindly asks its guests to produce as little noise as possible, in order to provide a good rest for all occupants.
It is also requested that no acts that may injure or harm other occupants of the building are carried out, namely, not to place objects in the entrance, corridors or common parts, nor to deposit dangerous goods or objects in the leased place, namely toxic, flammable or that produce unpleasant odors.

Common laundry

The laundry is located next to the access to the Garage, the access code is the same as you use on your door.
It is equipped with a washing machine and a dryer, both with a capacity of 10kg.
Cleaning costs €3 and includes the necessary detergents (disinfectant, detergent, and fabric softener). Drying costs €2.
To wash/dry, you just need to put the laundry inside the machine, close the door and insert the coins.
After washing/drying it is important to ensure that you collect all your clothes and that the laundry is in a clean condition for the next use.

Maximum Number of Occupants

It is very important that the maximum number of occupants of your apartment, as defined in the lease agreement, is respected at all times.

Materials damage

Guests must notify Casa Capitão of any damage to the apartment, contents or accessories that occur during their stay, even if the guest considers the damage to be normal wear and tear and even if the guest does not believe that the damage is their responsibility.
If the guest does not notify Casa Capitão of any damages, he will be responsible for them if they occur afterwards.
Any deductions for material damage will be invoiced to the lessee and, if necessary, deductible from the contractual bond.
Casa Capitão reserves the right to access the property upon simple notice for maintenance, cleaning, inspections, repairs and emergencies, always respecting privacy.

Visits (If you are going to rent a shared room)

All visits to the apartment must be accepted by agreement between all the inhabitants of the house. If, at any time, a guest is against a visit, he will not be able to attend the house.
The reception of guests at the house cannot be a reason for violating the exposed points, being the host of the visit always responsible for any and all acts of their guests.

Contacts

No caso de alguma dúvida/informação contacta, por favor, pelo telemóvel ou whatsapp +351 968 941 443 ou +351 968 972 892 ou pelo email info@casacapitao.pt

We take this opportunity to wish you a great stay at Casa Capitão!